//////

Jak unikać błędów podczas hamowania w systemie ABS

Już praktycznie większość samochodów osobowych poruszających się na naszych drogach wyposażonych jest w systemy hamowania ABS. Jednak wielu jeszcze kierowców, nie przyzwyczajonych do tego systemu, robi podczas hamowania błędy, które mogą odbić się katastrofalnie w pewnych sytuacjach. Podstawowym błędem jest to, że podczas hamowania niedostatecznie wciskamy pedał hamulca, zwłaszcza jak poczujemy, że jest odbijany. Wtedy w efekcie wychodzi tak, jakbyśmy hamowali w sposób pulsacyjny samochodem wyposażonym w tradycyjne hamulce, jednak efekt jest gorszy – hamowanie wydłuża się znacznie, co powoduje niestety wzrost zagrożenia. Innym błędem jest hamowanie na biegu jałowym – wydłuża to drogę hamowania, ponadto nie powoduje oszczędnosci paliwa, gdyż jest ono cały czas tłoczone w nie zmniejszonej ilości do silnika. Poza tym tego rodzaju hamowanie powoduje dodatkowe zużywanie się sprzęgła, gdyż, jeśli poruszamy się z prędkością powyżej 20 km/h, nie powinno się włączać biegu jałowego. Używanie hamowania silnikiem zwiększa ponadto skuteczność samego hamowania, a przecież przy tego rodzaju manewrach chodzi właśnie o maksymalna skuteczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *